Saturday 30 March 2013

BN mampu kurangkankan beban rakyat sekiranya diberi mandat.


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak  berjanji memberi dua ‘hadiah’ besar kepada rakyat Pulau Pinang. 20,000 unit rumah mampu milik dan perkhidmatan monorel jika Barisan Nasional diberi mandat semula katanya.

Tan Sri Nor Mohamed Yakcop,
Menteri di Jabatan Perdana Menteri,  berpendapat bahawa pentadbiran tidak cekap DAP , isu perumahan mampu milik dan kesesakan lalu lintas tidak dapat diatasi.

Menerusi agenda transformasi negara akan meningkatkan taraf 
hidup rakyat termasuk di Pulau Pinang  Dengan membina 20,000 rumah mampu milik kepada rakyat negeri ini memiliki kediaman sendiri. 


“Isu kesesakan lalu lintas juga akan diatasi dengan mewujudkan mekanisme berkesan untuk mengatasi masalah kepadatan trafik yang sekian lama membelenggu rakyat negeri ini.


“Perkara ini perlu dilaksanakan segera kerana kesesakan lalu lintas juga memberi kesan terhadap produktiviti pekerja,” kata 
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak  pada Majlis Santai Bersama Kakitangan Penang Port Sdn Bhd (PPSB), di sini, semalam.

Jika diberi mandat mentadbir negeri itu pada PRU-13,Barisan Nasional (BN) mampu menyelesaikan masalah kesesakan lalu lintas dan rumah mampu milik di Pulau Pinang dalam jangka waktu singkat 





No comments:

Post a Comment